ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

 

mi-aszfAlapvető rendelkezések

A www.xiaomi.hu webáruház használatára, megrendelések leadására és a létrejövő adásvételi szerződésre vonatkozó Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Letöltés ÁSZF.docx  |   ÁSZF.pdf

Regisztráció nélkül elérhető oldalunkon Adatvédelmi Nyilatkozatunk, az Általános Szerződési Feltételek, cégünkről szóló információk, valamint minden közhasznú, illetve a vásárláshoz szükséges információ.

Üzemeltetői adatok:
WayteQ Europe Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1097 Budapest, Gubacsi út 6. – Office Campus, B épület
Cégjegyzékszám: 01-09-915743
Kiállító: Fővárosi Cégbíróság;
Adószám: 14699517-2-43;
Elérhetőség: info@xiaomi.hu
Tel: (+36-1) 21-73-632
Fax: (+36-1) 21-73-619

Érvényesség

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSzF) a WayteQ Europe Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató; eladó) és a WayteQ Europe Kft. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő fél (továbbiakban: Ügyfél; vevő) jogait és kötelezettségeit (távollevők között kötött szerződések esetén jogszabályban előírt tájékoztatást) sorolja fel. (Szolgáltató és Ügyfél együttesen a továbbiakban: Felek.)

A szerződés nyelve: magyar.

Jelen szerződési feltételek 2014.június 13. napjától hatályosak.

1.1. A Vásárló a honlapon keresztül történő megrendelésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételeket. Az Eladó fenntartja a jogot magának arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeket bármikor, a Vásárlónak küldött előzetes értesítés nélkül módosítsa.

1.2. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.xiaomi.hu weboldalon (a továbbiakban: weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: webáruház) keresztül történik.

 

A WayteQ Europe Kft. webáruházában történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.

1.3. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.4. A webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

1.5. Az Eladó a Vásárló megrendelését külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, az Eladó azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

1.6. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Webáruházban végrehajtott megrendelést követően az Eladó általi visszaigazolás következményeként a megrendelt termékre közötte és az Eladó között távollevők között kötött adásvételi szerződés jön létre. A Vásárló/Fogyasztó kifejezetten tudomásul vesz, hogy a Webáruházban történt vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után.

A www.xiaomi.hu internetes címen elérhető webáruházat a WayteQ Europe Kft. üzemelteti és tartja fenn.

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, üzletszabályzat

2.1. A webáruház jellemzően szórakoztató elektronikai és multimédiás termékeket, tartozékokat forgalmaz.

2.2. Az árut házhozszállítással is kérheti. További részletek és a házhozszállítás költségei a “Házhozszállítás” menüpont alatt.

2.3. A webáruházunkban kínált termékek műszaki és egyéb paramétereinek, adatainak, árainak, egyéb jellemzőinek helyességét mindenkor a legnagyobb odafigyeléssel ellenőrizzük, de felelősséget ezekért vállalni nem tudunk. A kiválasztott termék(ek) jellemzőit az adott áru információs oldaláról tudhatja meg részletesen. A leírás esetleges pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk.

2.4. Az aktuális vételár a kiválasztott termék mellett feltüntetett nettó és bruttó ár, a feltűntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek.

2.5. Az esetleges elírásokból eredő problémákért cégünk nem vállal felelősséget. Amennyiben minden erőfeszítésünk ellenére mégis hibás ár kerül a webáruházba -, különös tekintettel az evidens, nyilvánvalóan téves (pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” forintos vagy “1” forintos árra, illetve a piaci árhoz képest irreális mértékben eltérő árra), akkor nem vagyunk kötelezhetőek a terméket hibás áron eladni. Azonban minden esetben felajánljuk a helyes áron történő szállítást, illetve lehetőséget, hogy a Vásárló elálljon vásárlási szándékától, költségvonzat nélkül. A több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes csoportokba tartozó termékekre vonatkozó fizetési és szállítási feltételek eltérhetnek egymástól.

2.6. A megrendelések vállalt határidőn belüli teljesítéséért mindent megteszünk, de esetlegesen előfordulhatnak késések, illetve a teljesítés elmaradása. Ez esetben cégünk anyagi, erkölcsi vagy bármely más természetű felelősséggel nem tartozik.

2.7. Az adás-vételi vagy szállítási szerződés a Vásárló és az Szolgáltató között, a termék átadásakor jön létre. A szerződés megkötését az Szolgáltató a megrendelés kézhezvételének igazolását követően is megtagadhatja, ha a megrendelt termék nincs készletében. Az áru bolti átvételére is van lehetőség. Üzletünkben készpénzes és bankkártyás fizetés lehetséges.

2.8. Az oldalakon található anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak és azok bármely, engedély nélküli felhasználása szerzői jogi, szabadalmi és egyéb jogszabályokba ütközhet. A jelen feltételek bármilyen megszegése értelmében Ön az oldalak használatára vonatkozó engedélyt automatikusan elveszíti és az innen korábban szerzett minden információt köteles haladéktalanul megsemmisíteni.

 

  1. Regisztráció

3.1. A webáruházban a főoldalon található “Regisztráció” gombbal történő regisztrálás után vásárolhat a Vásárló. A regisztráció ingyenes, on-line módon, egy adatlap kitöltése és elküldése útján történik. A hibásan kitöltött adatlapokból eredő téves teljesítésekért nem vállalunk felelősséget.

3.2. A regisztrációval a felhasználó elfogadja a vásárlási feltételeket és azt magára nézve kötelezőnek tekinti.

 

  1. Vásárlás, megrendelés

4.1. kiválasztott termék(ek) jellemzőit az adott áru információs oldalán találja meg. A leírás esetleges pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk, a feltüntetett képek illusztrációk. Ha egy áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termékek – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását mellékeljük. Ha nem kapná meg az áruval együtt a használati utasítást, akkor a termék használatba vétele előtt jelezze Ügyfélszolgálatunknál és pótoljuk.

 

4.2. Áraink bruttó árak, az áfát tartalmazzák. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

4.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árváltoztatásának jogát az Eladó fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. 

4.4. A megrendelést az Eladó weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. Az Eladót a Vásárló által tévesen illetve pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

4.5. Megrendelés feladására az online áruházban a regisztrációt követő bejelentkezés, majd a Kosár használatával van lehetőség. A Vásárló a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmának módosítására a „Kosár tartalmának megjelenítése” linkre kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma módosítható, törölhető. Amennyiben a Vásárló a Kosár tartalmát véglegesítette, a Rendelés jóváhagyása linkre kattintást követően megjelenő összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez.

4.6. Szolgáltató a Vásárló megrendelésének megérkezését követően a Vásárló részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolja, mely azonban nem minősül a Vásárló ajánlatát elfogadó e-mailnek. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor az Eladó ajánlati kötöttsége, illetve a Vásárló bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

4.7. A Vásárló ajánlati kötöttsége – amennyiben a visszaigazolás az ajánlat megérkezésétől számított 48 órán belül hozzá megérkezik – a visszaigazolás megérkezésétől számított 48 órával meghosszabbodik, mely időbe a munkaszüneti napok ideje nem számít be. Munkaszüneti napok jelen ÁSZF szerint a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvényben megadott munkaszüneti napok, valamint a szombati, és vasárnapi napok.

 

4.8. A megrendelés beérkezését követően annak feldolgozását munkatársunk egy újabb elektronikus üzenetben nyugtázza a Vevő felé. Amennyiben a megrendelést teljesíteni tudjuk, úgy ennek feltételeiről a második e-mail üzenetben értesítjük. A megrendelés teljesíthetősége esetén, a szerződés ez utóbbi elektronikus üzenet elküldésével jön létre. Előfordulhat, hogy a beszerzés késik, ugyanis a raktárkészlet a megrendelés feldolgozása alatt változhat. Erről természetesen az email-ben értesítjük a Vevőt, így érdemes a levelet figyelmesen elolvasni.

 

  1. Termékszavatosság

5.1. Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?

A Vásárló az Wayteq Europe Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

5.2. Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

A Vásárlót– választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen illetve az Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a javítást, vagy a cserét nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Szolgáltató adott okot.

5.3. Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló kellékszavatossági igényét?

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

5.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

A Vásárló az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

5.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs más feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Wayteq Europe kft. nyújtotta. A teljesítéstől számított hat (6) hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
5.6. Milyen esetben élhet a Vásárló a termékszavatossági jogával?

Termékhiba esetén z Ügyfél– választása szerint – az előző pontban (kellékszavatosság) meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

5.7. Milyen jogok illetik meg a Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

5.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

5.9. Milyen határidőben érvényesítheti a Vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

5.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

5.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
b) a hiba a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
d) A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Jótállás, garancia

6.1. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet a következők szerint rendelkezik. A jótállás időtartama egy (1) év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt külön kérés nélkül jótállási jegyet átadni.
A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
A jótállási jegyen fel kell tüntetni az alábbiakat:

 

  • a forgalmazó nevét és címét,
  • a fogyasztási cikk megnevezését, típusát, gyártási számát, továbbá ahol alkalmazható azonosításra alkalmas részeinek meghatározását,
  • a gyártó és külföldről származó termék esetén az importáló nevét, címét,
  • a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,
  • a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontját.

A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

6.2. A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:

– a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját,
– a hiba okát és a javítás módját,
– a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját,
– a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját
– a jótállás a kijavítás időtartamával meghosszabbított új határidejét.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket a járművek kivételével az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le és felszerelésről, valamint az el és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

6.3. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Ha a Vásárló szavatossági igényt kíván érvényesíteni a Vásárló szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a vásárlói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a Vásárló bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

A forgalmazó a Vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

– a Vásárló nevét, címét,
– a megvásárolt cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyv másolatát a Vásárlónak át kell adni. Ha a forgalmazó a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Vásárlót. A forgalmazó köteles a Vásárlót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306.§-ának (2) bekezdése értelmében az áru tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.

A forgalomba hozó felelős a fogyasztóval szemben azért, hogy az áru annak átadásakor megfelel a törvényes vagy szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.

 

A gyártó, illetve a forgalmazó mentesül a felelősség alól, ha:

– a fogyasztó már a szerződéskötéskor tudott a hibáról, és ennek ismeretében is megkötötte a szerződést;
– a fogyasztó észreveszi, hogy a kötelezett hibásan teljesített, és ezt nem közli időben, akkor az ebből eredő kárért nem felel.
– a fogyasztó szavatossági jogait az olyan hibák tekintetében érvényesítheti, amelyek a teljesítés időpontjában már megvoltak, és két éven belül felszínre kerültek.
– Használtcikkeknél ez a határidő az eladó és a fogyasztó közötti megállapodással egy évre lerövidíthető.
6.4. Termékeinket a gyártók által biztosított, a Fogyasztóvédelmi Törvényben előírtakkal összhangban lévő jótállási feltételekkel hozzuk forgalomba. A garancia időtartama termékenként más és más lehet, ezt a termék neve mellett jeleztük. Amennyiben a termék garanciális időn belül, üzemszerű használat mellett meghibásodik, úgy a hiba elhárítására az ország egész területén a gyártók által kijelölt szervizek és szakszervizünk által biztosított szerviz háttér áll rendelkezésre.

6.5. A számlán, vagy az azonosító címkéken történő bármely szabálytalan javítás, törlés, átírás vagy valótlan adatok bejegyzése a jótállás érvénytelenségét vonja maga után. Megszűnik a jótállási kötelezettség, ha a meghibásodás az alábbi okok miatt következik be:

Nem rendeltetésszerű használatból eredő kár, amely lehet helytelen tárolás, nem megfelelő üzemeltetés, külső beavatkozás, rongálás. Erős napsugárzás, nedvesség, elemi kár (villámcsapás, túlfeszültség) vagy bármilyen mechanikus sérülés miatt bekövetkezett károsodás. Illetéktelen szerviz, illetve magánszemély beavatkozása által okozott károsodás.

A termékek szakszerűtlen kezelése a jótállás elvesztésével jár.

A Vásárló a jótállási igényét a szabályosan kitöltött Jótállási jeggyel érvényesítheti. Hiányosan, vagy ki nem töltött jótállási jegy esetében a garancia igazolásához a vásárlási bizonylat is szükséges. Kérjük, hogy a vásárláskor kapott jótállási jegyet őrizze meg, és minden szerviz esemény alkalmával hozza magával! Jótállási jegy hiányában csak fizető javítás keretei között tudunk szolgáltatásokat nyújtani.

Fontos: Kérjük, mielőtt érvényesítené jótállási igényét, figyelmesen olvassa el a jótállási jegyet és a készüléket a megfelelő (a garanciajegyen feltüntetett) szervizbe eljuttatni szíveskedjék. Amennyiben a jótállási jegyen a WayteQ Europe Kft.-t találja, mint garanciaviselő céget, úgy hozzánk juttassa el a készüléket, ha más cég szerepel, akkor a jótállást más cég szakszervize intézi.

 

6.6. Az ügyintézéshez az alábbi felsorolásban szereplő dolgokra van szükség:

– A hibás(nak vélt) készülék és annak tartozékai (doboz is).
– Szabályosan kitöltött Jótállási jegy. Jótállási jegy hiányában (illetve pontatlanul kitöltött Jótállási jegy esetében) a WayteQ Europe Kft. által kiállított számlát (annak másolatát) tudjuk elfogadni.

6.7. A termékek telephelyünkre juttatása a Vásárló feladata. Amennyiben személyesen ez nehezen, vagy nem megoldható, akkor természetesen ez postai úton is történhet.

6.8. Ha a termék a vásárlás napjától számított 3 napon belül hibásodik meg,a termék cseréjét lehet kérni.

6.9. Jótállási igényként kijavítást kérhet, kivéve, ha a választott igényteljesítése lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne. A garanciális javítást szervizünk törekszik bejelentéstől számított 15 munkanapon belül elvégezni, a javítás időtartama azonban cégünk által nem befolyásolható tényezők miatt ettől eltérhet. A javított készülékeknél a jótállási idő meghosszabbodik a szervizbe adásnapjától számítva azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a terméket a meghibásodás miatt nem használhatta. A jótállás időtartama a kicserélt termékre nem kezdődik újra. Ha a termék nem javítható a Vásárló a termékcseréjét kérheti. Szükséges feltétel azonban a termék eredeti és teljes csomagolásának, tartozékainak és dokumentációinak megléte.

6.10. Ha a készülék cseréjére, vagy más, egyenértékű termékre cserélésre nincs lehetőség, a Vásárló megfelelő árleszállítást vagy a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételár visszafizetését kérheti, ez utóbbira jelentéktelen hiba (pl. kopás) miatt nem jogosult.

6.11. A készülékhez tartozó elemek, akkumulátorok, fülhallgatók, és egyébtartozékok (kábelek, tokok, pántok, adapterek stb.) hibája készülékcserére nem jogosít.

6.12. A bevizsgálásra átvett készülékek memóriájában tárolt adatokért felelősséget nem vállalunk.

6.13. A jótállás érvényét veszti, ha a meghibásodás rendeltetés ellenes használatból, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb a vásárlás után fellépett ok miatt következik be. Ugyancsak a garancia elvesztésével jár, ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, vagy megrongálják. A kizáró okok miatt bekövetkezett meghibásodások javítási költségei jótállási időn belül is a Vásárlót terhelik.

Nem tartoznak a jótállás körébe:

– A termékhez adott szoftverek, mivel azok szellemi termékek.
– A termékhez tartozó elemek, akkumulátorok, fülhallgatók, és egyéb tartozékok (kábelek, tokok, pántok, adapterek stb.)
– A gyártó által előírt rendszeres ellenőrzések, karbantartások, és a természetes elhasználódásból eredő meghibásodások javítása, illetve az ezekből eredő szükségszerű alkatrészcserék.
– A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
– A termékeink használati utasításában nem szereplő szolgáltatás,technikai paraméterek között fel nem sorolt paraméter hiánya, meg nem említett feladatra való alkalmatlansága, illetve az ezzel kapcsolatos Ügyféli elégedetlenség nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe. Minden vásárlás előtt biztosítjuk a legszélesebb körű tájékozódási lehetőséget.

 

 

6.14. Csak a Vásárló teljes költségtérítése mellett vállalható a javítás:

– Ha a felhasználó kezelési útmutatótól eltérően használta a készüléket.(Ha a jótállási javítások elvégzésével megbízott szerviz bizonyítja, hogy a hiba rendellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb vásárlás után keletkezett okból következett be.)

– Ha a készüléket az Eladó cég engedélye nélkül megbontotta.

Az ilyen okokból meghibásodott termék javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a Vásárlót terheli. Hibásnak vélt, de kifogástalanul működő termék bevizsgálási díja szintén a Vásárlót terheli.

6.15. Ha a hiba ténye vagy jellege (pl. a termék javíthatósága, a javításmódja, az értékcsökkenés mértéke, stb.) tekintetében vita merül fel, a szerviz beszerzi független szerv szakvéleményét. A Vásárló maga is fordulhat a minőségvizsgáló szervhez.

6.16. Elállás joga, módja, következmények.

6.17. A Vásárló jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni, mindenféle költségviselési kötelezettség nélkül.

6.18. Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § 2. bekezdésében meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg:

(20. § 2) Több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik.

Az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától. A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy (14) napon belül gyakorolhatja.

Ilyen esetben a Vásárló felmondási illetve elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán a WayteQ Europe Kft. címére, faxon (+36-1) 21-73-619, vagy emailben) az Eladó címére. 

A nyilatkozat letölthető innen.

 

6.19. A termékek visszaérkezése után a már kifizetett számla összegét 30 munkanapon belül visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlára, vagy postai úton feladjuk a megadott címre. A webáruház követelheti Öntől a visszaküldött termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

6.20. Az Ön elállási jogával kapcsolatban a webáruház a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet minden szabályát kötelező érvényűnek ismeri el magára nézve.

6.21. A WayteQ Europe Kft. sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Vásárló részére megtéríteni. Az áru csomagolásának kibontása és az áru kipróbálása természetesen nem vezet az elállási jog elvesztéséhez, de a Vásárlónak figyelembe kell vennie a tényt, hogy megrongált, illetve megrongált csomagolású árut cégünk nem tud már értékesíteni. A WayteQ Europe Kft. követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. A Vásárló nem jogosult elállási jogát gyakorolni a szerzői jogi védelem alatt álló termékek (Például: Hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver, stb.) példányára vonatkozóan, ha a csomagolást felbontotta.

6.22. A Vásárló nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha olyan árut vásárol, amely a Vásárló személyéhez kötött, illetve amelyet a Vásárló utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.

6.23. Ha a meghatározott áru nem áll rendelkezésre, illetve a szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, úgy erről köteles a fogyasztót haladéktalanul értesíteni, valamint a befizetett pénzösszeget 30 napon belül visszatéríteni. Ez természetesen még nem mentesíti az egyéb szerződéses kötelezettségei alól. Ha a vállalkozás szerződésszerűen helyettesíthető áruval vagy szolgáltatással teljesít, és a fogyasztó elállási jogát a rendelkezésre álló határidőn belül gyakorolja, úgy a visszaállítással kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A szavatosságra, jótállásra vonatkozó hatályos jogszabályok:
– A jótállási igények intézését a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelete szabályozza. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.
– 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
– 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről

Személyes adatok

Szolgáltató adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal. Bővebben az Adatvédelem menüpont alatt érdeklődhet.

A távollevők közötti szerződésekről

A Kormány 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelete a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 2014. június 13. napján hatályba lépett. A rendelet fő célja a fogyasztók védelme. A polgári jog általános szabályaitól eltérően a fogyasztó hallgatólagos elfogadó nyilatkozatát, illetve nyilatkozatának hiányát nem lehet ráutaló magatartásként értelmezni. Az áru illetve szolgáltatás ellenértékét az Eladó csak megrendelés esetén követelheti. A Vásárló a rendeletben biztosított jogairól érvényesen nem mondhat le, eltérni ezektől csak a Vásárló javára lehet. Ilyen fogyasztóvédelmi szabály az Eladót terhelő tájékoztatási kötelezettség is. Ha telefonon tesz ajánlatot, úgy annak kezdetekor közölnie kell nevét, székhelyét, telefonszámát, és a szerződéskötésre irányuló szándékát. Legkésőbb a szerződés megkötésekor írásbeli úton köteles közölni saját adatait; a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságait, az ellenszolgáltatást az esetlegesen hozzá kapcsolódó fizetési kötelezettségekkel, a fizetés, szállítás vagy teljesítés egyéb feltételeit; az elállás feltételeit; távközlő eszköz alapdíjtól esetlegesen eltérő díját; az ajánlati kötöttség idejét; valamint folyamatos vagy ismételt teljesítés esetében a szerződés legrövidebb időtartamát.

 

 

Tájékoztató Békéltetői Testület bevonásának lehetőségeiről

(A 2015. évi CXXXVII. törvény szerint)

Amennyiben webáruházunkkal szemben jogos fogyasztói panasza van és webáruházunk e panaszát elutasítja, úgy Ön jogosult lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület által indított eljárás indításának feltétele, hogy a fogyasztó (vásárló) az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, 
b) a fogyasztói jogvitával érintett pénzügyi szolgáltató nevét, székhelyét, 
c) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, 
d) a fogyasztó nyilatkozatát a vitás ügy rendezésének megkísérléséről, 
e) az elutasított panaszt, 
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben közvetítői eljárást vagy polgári peres eljárást nem indított, 
g) a döntésre irányuló indítványt. 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu .

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ és elérhetőség itt érhető el:http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek .

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy panasszal kapcsolatos észrevételeiket 2016. február 15-től az online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatják. Az Európai Online Vitarendezési Platform honlapja magyar nyelven itt érhető el: 
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Magyarországon az ún. online vitarendezési kapcsolattartó pont működtetését és feladatait a Budapesti Békéltető Testület látja el. A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Az online vitarendezési eljárással kapcsolatosan tájékoztatást a +36 1 488 2033 telefonszámon, illetve az onlinevita@bkik.hu elérhetőségen kérhet.